• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84537
+
-

استخراج 36 نوع ماده معدنی  از معادن مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 36 نوع ماده معدنی در معادن استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن به میزان ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۷ فقره است.

«محمدرضا حاجی‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال، ۳۵۵ جواز تاسیس و ۱۲۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده که به ترتیب ۱۰هزار و ۲۳۵ و 1375 شغل ایجاد کرده است.
وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در 2 حوزه ذکر شده، بیان کرد: در حوزه پروانه بهره‌برداری 3۹۲۰ میلیارد ریال و در حوزه جواز تاسیس ۶۶ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: ۸۰۴ طرح دارای پیشرفت در استان مرکزی با اعتباری بیش از ۱۰۹ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال در حال اجراست که این مهم بیش از ۳۴ هزار فرصت شغلی جدید به دنبال خواهد داشت.
حاجی‌پور بیان کرد: همچنین ۲۵۵ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان مرکزی با اعتبار بیش از ۳۰ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که این مهم بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۵۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۵ میلیون تن و ذخیره قطعی 7۱۳۳ میلیون تن و اشتغال بیش از 4 هزار نفر با سرمایه‌گذاری 3165 میلیارد ریال در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: در بخش معدن ۲۷ پروانه اکتشاف و ۱۷ فقره گواهی کشف و ۲۳ پروانه بهره‌برداری صادر شده و حقوق دولتی واریزی به خزانه ۳۵۵ میلیارد ریال بوده است. حاجی پور گفت: بیشترین معادن مربوط به شهرستان‌های محلات (۱۳۱معدن)، ساوه (۱۰۲معدن) و زرندیه (۶۷ معدن) است.

این خبر را به اشتراک بگذارید